مقالات

راهبند الکترومکانیکی و اجزای آن

راهبند الکترومکانیکی و اجزای آن

راهبند الکترومکانیکی و اجزای آن ، یکی از انواع راهبندها می باشد که برای کنترل تردد به کار می رود. به طور کلی، راهبندها با هدف در اختیار گرفتن نحوه تردد وسایل نقلیه، کنترل ترافیک، گرفتن عوارض در پارکینگ ها و اتوبان ها، بالا بردن امنیت مکان های مختلف مانند ساختمان های اداری، تجاری، 

دولتی، نظامی، بیمارستان ها، فرودگاه ها، ایستگاه های راه آهن و ... مورد استفاده قرار می گیرند.


انواع راهبند


راهبندها را با توجه به نوع سیستم محرکه به دو نوع راهبند الکترومکانیکی و راهبند هیدرولیکی دسته بندی می کنند.

انواع راهبند


اهمیت راهبند


با استفاده از راهبند می توان از ورود افراد متفرقه و خودروهای مشکوک به ملک خود جلوگیری نمود. راهبند، نقش مهمی در ایجاد یک فضای ایمن دارد.


راهبند الکترومکانیکی


این نوع راهبند، یک موتور الکتریکی دارد. نیروی ایجاد شده توسط موتور با کمک شافت به گیربکس منتقل می شود. این نیرو تقویت شده و از طریق شافت خروجی به میله راهبند انتقال می یابد. به این ترتیب، میله راهبند به حرکت در می آید. راهبندهای الکترومکانیکی در زمان قطع برق، به کمک باتری کار می کنند. قیمت این نوع راهبندها نسبت به راهبندهای هیدرولیک کمتر است. این عامل در کنار سادگی آنها باعث شده تا کاربرد بیشتری داشته باشند.

راهبند الکترومکانیکی


راهبندهای الکترومکانیکی از چه اجزایی تشکیل شده اند؟


در ساختار این راهبندها اجزای مختلفی مانند میله راهبند، استاپ مکانیکی، میله اتصال فنر، بدنه راهبند، درب شاسی، لیمیت سوئیچ ها، بادامک تنظیم کننده محدوده حرکت میله راهبند، موتور الکتریکی و جعبه دنده، خلاص کن دستی، فنر تعادل، صفحه اتصال فنر به اهرم، پایه صفحه، پیچ پایه صفحه، مدار فرمان الکترونیک، پیچ های تنظیم قدرت فنر و اتصال سیم به زمین وجود دارند.
در راهبندهای الکترومکانیکی برای تغذیه موتور از ولتاژ 220 ولت متناوب یا 24 ولت مستقیم استفاده می شود. موتورهای 220 ولت می توانند نیروی بیشتری تولید کنند. به همین علت بیشتر برای میله های سنگین به کار می روند. اما راهبندهایی که با موتور 24 ولت کار می کنند برای مکان های پر رفت و آمد مناسب هستند. در زمان قطع برق هم با کمک باتری کار می کنند.

راهبندهای الکترومکانیکی از چه اجزایی تشکیل شده اند؟


راهبندهای الکترومکانیکی میله ای


این راهبندها که برای کنترل تردد افراد و خودروها به کار می روند از بخش های مختلفی تشکیل شده اند. قسمت های اصلی این راهبندها شامل میله متحرک، مدار فرمان، شاسی (بدنه)، موتور و فنر می شوند.
- میله متحرک : جنس این میله از آلیاژ آلومینیوم است و علاوه بر استحکام، وزن کمی دارد.
- مدار فرمان : وظیفه این قسمت، کنترل عملکرد سیستم محرک می باشد. مدار فرمان با توجه به اطلاعاتی که از سنسورهای ایمنی دریافت می کند و نیز بر اساس برنامه تنظیم شده، حرکت میله را کنترل می کند.
- شاسی راهبند (بدنه) : معمولا برای ساخت این قسمت، از استیل رنگ شده استفاده می شود. بخش های مدار فرمان، سیستم محرک و اهرم بندی انتقال نیرو در قسمت بدنه قرار می گیرند.
- موتور و فنر(سیستم محرک): وظیفه تامین نیرو بر عهده موتور می باشد. فنر برای جبران وزن میله راهبند به کار می رود. ضمن اینکه می تواند نیروی لازم برای به حرکت درآوردن میله راهبند را کاهش دهد. وجود فنر باعث کاهش استهلاک مکانیکی می شود.

راهبند الکترومکانیکی

 

1000 کاراکتر باقیمانده است


تماس با واحد فروش

تهران، اتوبان آزادگان، احمدآباد مستوفی، بلوار ابوالقاسم، خیابان صنوبر سوم، خیابان سیزده آبان، پلاک 22و24