مقالات

بالابر صنعتی متحرک چیست؟

بالابر صنعتی متحرک چیست؟

بالابر صنعتی ماشینی است که برای جابجایی وسایل و ابزار مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی، این نوع بالابر در دو نوع ثابت و متحرک وجود دارد. در بخش های مختلف صنعتی مانند کارگاه ها، کارخانه ها، سردخانه ها و انبارها به شکل های متفاوت، بالابر صنعتی مورد استفاده قرار می گیرد.

در ادامه به بالابر صنعتی متحرک می پردازیم. با ما همراه باشید.


بالابر صنعتی متحرک چیست؟


بالابر صنعتی متحرک توانایی جابجایی دارد. این نوع بالابر به وسیله ها چرخ های موجود در زیر آن، حرکت می کند. این حرکت به راحتی انجام می شود. به دلیل جابجایی آن، از ایمنی قابل قبولی برخوردار است. بالابر صنعتی متحرک قابلیت تغییر دارد. به همین دلیل می توان آن را در ارتفاع های مختلف تنظیم نمود و از آن استفاده کرد. از بالابر صنعتی متحرک در کارخانه ها، خدمات صنعتی، ساختمانی مانند رنگ آمیزی، تعمیر، نصب، راه اندازی و ... استفاده می شود. این نوع بالابر دارای انواع مختلفی از جمله بالابر باری، تلسکوپی، خود کششی، بالابر نفربر، بالابر مفصلی و ... می باشد.

بالابر صنعتی متحرک چیست؟


انواع بالابر صنعتی متحرک


بالابر صنعتی متحرک در انواع گوناگونی تولید می شود. در اینجا مهمترین و پرکاربرد ترین آنها را معرفی می کنیم.


1- بالابر صنعتی متحرک ریلی


به این نوع بالابر، بالابر صنعتی متحرک ستونی نیز می گویند. این نوع بالابر صنعتی متحرک نسبت به انواع دیگر آن، قیمت پایین تری دارد. بالابر صنعتی متحرک ریلی گاهی به صورت تک ریلی ساخته می شود و تا ارتفاع 10 متر را ساپورت می کند. اما زمانی که دو ریل داشته باشد، می تواند تا ارتفاع 14 متر را طی کند. حتی می توان آن را تا ارتفاع 20 متر نیز بالا برد. نیروی این بالابر از طریق برق تک فاز تامین می شود. یکی از معایب آن زیاد بودن ابعاد در هنگام جمع شدن می باشد. ارتفاع جمع شده آن 2 متر است.

بالابر صنعتی متحرک ریلی


2- بالابر صنعتی متحرک قیچی


بالابر صنعتی متحرک قیچی، چرخ دار است و ابعاد جمع شده ی آن، کم می باشد. بنابراین جای زیادی را اشغال نمی کند. علاوه بر آن، این نوع بالابر مقاوم است. این ویژگی ها باعث شده تا بالابر صنعتی متحرک قیچی مورد توجه افراد زیادی قرار گیرد. این نوع بالابر تا ارتفاع 22 متر را طی می کند. انرژی مورد نیاز این نوع بالابر از طریق برق شهری تامین می گردد.
تعداد قطعات (قیچی) در این بالابر با توجه به ابعاد کفی دستگاه تعیین می شود. هر چه کفی کوچک تر باشد، قیچی ها کمتر هستند. در نتیجه هزینه برای خرید این دستگاه پایین می آید.

 بالابر صنعتی متحرک قیچی


3- بالابر صنعتی متحرک مفصلی


این نوع بالابر صنعتی متحرک دارای انواع مختلفی از جمله بالابر عنکبوتی و تلسکوپی می باشد. این دستگاه به صورت عمودی و افقی حرکت می کند. در محل های شلوغ و در محدوده وسیع می توان این بالابر را حرکت داد. بالابر صنعتی متحرک مفصلی با توجهو طراحی و کارکردهایش، بسیار گران است و معمولا به صورت واردات، وارد چرخه بازار می شود.

بالابر صنعتی متحرک مفصلی


کاربرد بالابر صنعتی متحرک


بالابر صنعتی متحرک بسیار ایمن تر از روش های سنتی و قدیمی مانند داربست و نردبان می باشد. همچنین استفاده از آنها بسیار راحت تر بوده و سرعت کار بالا می رود. بر اساس استفاده های مختلفی که از این دستگاه می ‌شود، آن را به انواع مختلفی از جمله بالابر قیچی چرخدار، متحرک ریلی، مفصلی، پشت خودرو و استاکر ها تقسیم می کنند.
تمامی این بالابرها توسط مهندسین و متخصصین تولید می شوند. از بالابر صنعتی متحرک برای جابجایی وسایل و ابزارها در مکان های مختلفی استفاده می شود. از جمله آنها می توان به خدمات صنعتی، کارخانه ها، مناطق وسیع و شلوغ، فروشگاه ها، خدمات ساختمانی مانند رنگ آمیزی، تمیزکاری و ... اشاره نمود.


قیمت بالابر صنعتی متحرک


قیمت بالابر صنعتی متحرک با توجه به پارامترهای گوناگونی تعیین می شود. از جمله آنها می توان نوع بالابر، نوسانات ارز، مواد اولیه ساخت بالابر، ابعاد آن، نیاز افراد، نو و یا دست دوم بودن آن و ... را نام برد.

 

1000 کاراکتر باقیمانده است


تماس با واحد فروش

تهران، اتوبان آزادگان، احمدآباد مستوفی، بلوار ابوالقاسم، خیابان صنوبر سوم، خیابان سیزده آبان، پلاک 22و24