مقالات

بالابر صنعتی ثابت چیست؟

بالابر صنعتی ثابت چیست؟

بالابر صنعتی ثابت چیست؟ بالابر صنعتی ثابت یکی از انواع بالابرهای صنعتی است که از آن برای جابه جایی وسایل و اشخاص در بین طبقات مختلف استفاده می کنند. بالابرهای غیر متحرک صنعتی در محل مشخصی نصب می شوند.

این بالابرها انواع مختلفی دارند که از نظر اندازه، نوع کاربری، ظرفیت و ... با هم متفاوت هستند.


بالابر صنعتی


بالابر صنعتی ، یک دستگاه پیشرفته است که برای جابه جا کردن افراد یا وسایل در بین طبقات یک ساختمان، کارگاه یا کارخانه به کار می رود. از انواع مختلف بالابرهای صنعتی می توان به بالابر صنعتی ثابت و متحرک اشاره کرد. هر کدام از این بالابرها، کاربرد خاصی دارند.


کاربرد بالابر صنعتی ثابت


بالابر صنعتی ثابت در کارخانه ها، فروشگاه ها، کارگاه های تولیدی، انبارهای بزرگ، مغازه ها و ... مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع بالابر جهت حمل اجناس در فروشگاه ها، جابه جایی مواد در کارخانجات، حمل تجهیزات و مواد اولیه در صنایع و انبارها و ... به کار می رود.

بالابر صنعتی ثابت


استفاده از بالابر صنعتی ثابت چه مزایایی دارد؟


یکی از مزایای این بالابرها، نصب سریع و راحت آنها است. این بالابرها ساختاری ساده و پر قدرت دارند و فضای زیادی اشغال نمی کنند. حرکت روان، بی سر و صدا و بدون لرزش بالابرهای ثابت از دیگر مزایای این نوع بالابر به شمار می روند. در هنگام قطع برق، امکان انتقال سکو به پایین وجود دارد. ضمن اینکه در شرایط مختلف می توان از موتورهای تک فاز و سه فاز استفاده نمود.


بالابر صنعتی ثابت : بالابر فروشگاهی (مغازه ای)


بالابرهای فروشگاهی که با نام کالابر یا بالابر مغازه ای هم شناخته می شوند، برای حمل بار در بین طبقات مورد استفاده قرار می گیرند. در این نوع بالابر، قدرت موتور و گیربکس باعث می شود تا شاسی در جهت ناودانی ها حرکت کند. جابه جایی بالابر از طریق سیم بکسل صورت می گیرد. هنگامی که بالابر به طبقه ی موردنظر می رسد، کف شاسی به میکروسوئیچ برخورد می کند. این اتفاق موجب قطع شدن برق موتور می شود و بالابر می ایستد. از میان بالابرهای مغازه ای ، بالابرهای با ظرفیت 300 کیلو رایج تر هستند.


بالابر صنعتی ثابت : بالابر قیچی


بالابر قیچی جزء بالابرهای صنعتی ثابت است که ضریب امنیت بالایی دارد. این بالابرها را می توان برای ارتفاع های مختلف تنظیم نمود. بازوهای این نوع بالابر را به کمک جک هیدرولیک باز می کنند. بالابر قیچی به صورت عمودی باز می شود. البته گاهی اوقات برای جابه جایی بهتر روی ریل می گذارند.

بالابر صنعتی ثابت


بالابر صنعتی ثابت : بالابر تعمیرگاهی یا جک بالابر خودرو


در این نوع بالابر از مکانیزم بالابرهای هیدرولیکی استفاده می شود. دلیل آن هم، امنیت و قدرت بالای نگه دارندگی این مکانیزم می باشد.


بالابر صنعتی ثابت : بالابر زنجیری


بالابرهای زنجیری ، ساده و سبک هستند اما توان بالایی دارند. این بالابرها می توانند اجسامی با وزن های مختلف را جابه جا کنند. برخی از مدل های آنها برای جابه جایی اجسام با وزن 15 تن مناسب هستند. از این نوع بالابر نباید برای جابه جایی افراد استفاده کنید.


سخن پایانی


بالابرهای صنعتی ثابت نقش مهمی در صنایع مختلف ایفا می کنند. این بالابرها برای جابه جایی افراد و وسایل به کار می روند. استفاده از بالابر موجب افزایش راندمان کار می شود. ضمن اینکه به وسیله ی آنها می توان کارها را در زمان کوتاهتری انجام داد.

1000 کاراکتر باقیمانده است


تماس با واحد فروش

تهران، اتوبان آزادگان، احمدآباد مستوفی، بلوار ابوالقاسم، خیابان صنوبر سوم، خیابان سیزده آبان، پلاک 22و24